L’alcalde, Miquel Pueyo, ha remarcat que el canvi de model aposta per una marca pròpia que identifiqui Lleida, que s’aplicarà amb cogovernança, treballant amb institucions i el teixit empresarial lleidatà
La renovada Regidoria mostra la voluntat de convertir la promoció econòmica en un eix de treball, per optimitzar les oportunitats i identificar les fortaleses i atraure inversions i talent, per recuperar i rellançar l’activitat econòmica
El tinent d’alcalde Paco Cerdà ha explicat la reformulació de l’àrea, basada en la informació, la formació, l’acompanyament i l’acció, i que compta amb la transversalitat i la implicació del conjunt de regidories de l’Ajuntament
L’Ajuntament de Lleida ha presentat el nou ecosistema de Promoció Econòmica que regirà l’activitat municipal per contribuir en la recuperació econòmica de la ciutat, un dels eixos prioritaris de l’equip de govern en el context de Covid-19. El paer en cap, Miquel Pueyo, amb el tinent d’alcalde i regidor d’àrea, Paco Cerdà, han donat els detalls de la renovada Regidoria, sent un projecte de ciutat que ha de revertir en una millor sortida de la crisi. La presentació s’ha fet presencialment a La Llotja, amb representants del sector empresarial, i s’ha emès en línia, amb el seguiment d’una vuitantena d’entitats i agents de l’àmbit.
L’alcalde ha mostrat la voluntat de convertir la promoció econòmica en un línia de treball transversal per optimitzar les oportunitats de creixement i identificar les fortaleses, perquè es pugui donar un suport efectiu a les potencialitats del teixit empresarial, les primes i els emprenedors/es.
La Paeria fa aquest canvi de model, ambiciós i complex, amb el suport del grup 6-G format per la Diputació de Lleida, les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega, la Universitat de Lleida, la Generalitat i el mateix Ajuntament. La nova Regidoria està pensada i planificada per treballar per al bé comú i perquè sigui una eina útil i operativa, per construir una ciutat més justa, saludable, emprenedora i, alhora, alineada amb els Objectius del Desenvolupament Sostenible.
El paer en cap ha apuntat algunes de les dinàmiques tranversals establertes, com amb les àrees d’Urbanisme (generadora de nous espais per al creixement), Joventut (coworking, economia social i cooperatives de treball), Agenda 2030 (Parc Científic o Inno4Agro), o tres àrees ja connectades com Consum, Comerç i Mercats; Ocupació i Responsabilitat Social i la renovada Promoció Econòmica i Emprenedoria. A més, hi participen de manera rellevant Turisme de Lleida, Fira de Lleida Mercolleida, Edullesa i el Centre de Negocis i Convencions.
En el seu parlament, l’alcalde ha assenyalat que liderar la capitalitat AgrobioTech del sud d’Europa és l’objectiu principal dins el projecte de ciutat que treballa l’equip de govern amb la perspectiva de l’any 2030. En aquesta orientació hi tenen un paper important els fons europeus Next Generation.
Pueyo ha apostat per la cogovernança, entesa en termes de ‘major eficiència de cara a la ciutadania’, i en l’enfortiment de la marca pròpia de promoció econòmica. Ha afegit que ‘el futur de la ciutat mereix un esforç complementari, noves estratègies i un continu treball en equip: responsable, sostenible i realista. L’activitat econòmica de la nostra ciutat mereix la màxima dedicació i treball per part de tot l’engranatge municipal i els agents implicats’. I ha conclòs remarcant els dos objectius principals: la recuperació i el rellançament de l’activitat econòmica i treballar per la ciutat de les persones, perquè ningú no quedi enrere.
El tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica i Emprenedoria, Paco Cerdà, ha subratllat que s’està reforçant la regidoria “perquè entenem que som un servei públic proper i de qualitat que movem la nostra acció a partir de 4 pilars: informació, formació, acompanyament i acció”. I ha destacat que “si bé és cert que ens encarem al teixit empresarial de la ciutat, sigui quina sigui la seva dimensió, també ho és que la nostra missió té repercussió directa en el conjunt de la societat”.
La nova Regidoria
Tindrà la seva seu a l’edifici de Mercolleida on s’incorpora la plantilla de tècnics i tècniques en promoció econòmica i on desplaça l’Oficina de Recuperació Econòmica que es va posar en marxa per donar resposta a les empreses durant la crisi per la COVID en paral·lel a les àrees d’Emprenedoria i Creixement Empresarial, la Promoció Econòmica i els nivells transversals d’administració i comunicació.
Catàleg de serveis i cartera de projectes
La missió de la nova Regidoria de Promoció Econòmica i Emprenedoria continua essent treballar pel desenvolupament i la recuperació econòmica de Lleida. El concepte clau és el desenvolupament local i més en el context actual.
Oficina de Recuperació Econòmica (ORE): El seu objectiu se centra en treballar per a què les empreses de Lleida es recuperin de l’efecte de la crisi COVID-19 i en adaptar els serveis i l’atenció a cada requeriment socioeconòmic o a cada fase de postpandèmia.
S’ofereix:
- Assessorament estratègic especialitzat
- Facilitar i integrar informació de tràmits i serveis,
- Participar en la professionalització de les empreses i fer pedagogia (està en el nostre deure ésser actius i proactius en la divulgació de bones pràctiques empresarials)
- Servei de foment de l’emprenedoria.
- Servei d’informació i assessorament empresarial.
- El creixement i la consolidació empresarial.
- Les eines d’autodiagnosi “Salut Empresarial”:
- La Formació
- I els recursos. El finançament
- La captació inversions i la localització empresarial
- L’acompanyament en tramitació urbanística i d’activitats
- La gestió pla de reactivació socioeconòmica,
- 9 objectius estratègics
- 31 programes
- 57 projectes
- I un pressupost de més de 7 milions d’euros (7.041.085 €)
- Emprenedoria i creació d’empreses
- Creixement i consolidació empresarial
- Invertir a Lleida
- Comunitat emprenedora
- L’Oficina de Recuperació Econòmica
- Ajuts i subvencions